Helped by instruments, music is certainly the shortest way to communicate emotions. Unlike words, music cannot cheat and requires listening and attention.


Approaching an instrument is not an easy task, as it carries an elaborate cultural and theoretical background.

learning this kind of tool can be dizzying, sometimes intimidating. Halfway between sculpture and instrument, TRILOG wishes to celebrate a more intuitive form of social connection that does not require any particular skills other than the desire to share an experience.

We do not learn to speak by reading, the same is true for music. Learning begins with listening, imitation and discovery. The only score to follow here is the slowness, intensity or aesthetics of the movement. 

Trilog is aimed at both experienced and lay musicians. The former will be able to deepen their knowledge of rhythmic composition, refine their listening skills or open up new horizons in their practice. The latter will be able to develop their musical ear in a playful way while questioning their relationship to the body and the others.

In a public space, on a theatre stage, as in a kindergarten to raise children’s awareness of music,

TRILOG is a reflection of music : with no bundaries.

Aidé par les instruments, la musique est certainement le chemin le plus court vers la communication des émotions. A l’inverse des mots, la musique ne peut pas tricher et requiert écoute et attention.

Aborder un instrument n’est pas chose facile, car il transporte un bagage culturel et théorique élaboré et l’apprentissage de ce genre d’outils peut être vertigineux, parfois intimidant. A mi-chemin entre sculpture et instrument, TRILOG tient ici à célébrer une forme de lien social plus intuitive qui ne nécessite aucune compétence particulière hormis l’envie de partager une expérience.

 

Nous n’apprenons pas à parler en lisant, il en va de même pour la musique. L’apprentissage commence par l’écoute, l’imitation et la découverte. La seule partition à suivre ici est la lenteur, l’intensité ou l’esthétique du mouvement.

 

Trilog s’adresse aux musiciens confirmés comme aux profanes. Les premiers pourront approfondir leurs connaissances en composition rythmique, affiner leur écoute ou ouvrir d’autre horizons dans leur pratique. Les seconds, pourront développer leur oreille musicale de manière ludique tout en questionnant leur rapport au corps et aux autres.

 

Au théâtre, dans un espace public ou pour sensibiliser des groupes d’enfants à l’expression artistique, TRILOG est à l’image de la musique : sans frontière.